Největší vliv na meziměsíční růst dovozních cen měly o 1,5 procenta vyšší ceny polotovarů. Ceny nerostných paliv vzrostly o 1,1 procenta. Dovážené stroje a dopravní prostředky zdražily o 0,1 procenta. Snížily se naopak ceny potravin o 0,9 procenta.
Na meziročním růstu dovozních cen se nejvíce podepsala o 35 procent dražší nerostná paliva. Ceny dovážených polotovarů vzrostly meziročně o 1,3 procenta. Ceny ostatních skupin naopak klesaly, nejvíce pak ceny hotových výrobků o 5,5 procenta. Stroje a dopravní prostředky zlevnily o 0,4 procenta.
Na meziměsíční růst vývozních cen mělo také výrazný vliv zvýšení cen polotovarů o 0,8 procenta, na čemž se projevilo především zdražení neželezných kovů. Nejvíce rostly ceny chemikálií, a to o 1,7 procenta. Meziročně exportní ceny klesly především kvůli snížení cen polotovarů o 4,8 procenta, a to zejména železa, oceli a kovových výrobků.
Světové ceny byly v dubnu meziročně v úhrnu vyšší o 32,2 procenta a zrychlily tak svůj růst. Ceny ropy a zemního plynu se zvýšily celkem o 33,6 procenta (v březnu o 29,3 procenta). Ceny kovů vzrostly o 50,1 procenta, což bylo nejvíce od roku 2001. Naopak meziročně se snížily jen ceny dřeva.
Směnné relace, tedy poměr růstu cen vývozu vůči růstu cen dovozu, se oproti lednu zvýšily na 100,1 procenta. Meziročně klesly na 95,3 procenta.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
