Za katastrofu se má považovat ničivá událost velkého rozsahu, při níž obyvatelstvu a životnímu prostředí vzniknou velké škody, jako např. povodně, požáry nebo sucha.
Parlament podpořil návrh Evropské komise, aby se mezní hranice pro poskytnutí pomoci z Fondu snížila ze škod ve výši aspoň 3 miliard eur neboli 0,6 % hrubého národního důchodu (HND) na 1 miliardu neboli 0,5 % HND dotčeného státu. I v případě nesplnění kvantitativních kritérií navíc Komise může "za výjimečných a řádně odůvodněných okolností uznat, že v určité části území způsobilého státu došlo k závažné katastrofě", a umožnit tak využití Fondu solidarity.
Finanční pomoc z EUSF by podle Parlamentu měla zahrnovat i tyto oblasti:
-
vytvoření infrastruktury pro případ nouzové situace a zajištění okamžitého zásobování obyvatelstva v odvětví energetiky, pitné vody/odpadních vod, telekomunikací, dopravy, zdravotnictví a vzdělávání
-
uspokojování potřeb obyvatelstva
-
okamžitá lékařská pomoc a opatření na ochranu obyvatelstva při výskytu závažné krizové situace v oblasti veřejného zdraví
-
opatření za účelem okamžitého zdolání přírodních katastrof, popř. jejich okamžitých dopadů a také okamžitého zajištění ochranných zařízení
-
záchranná opatření v oblasti lékařské pomoci přímým obětem závažných katastrof a teroristických útoků a psychologická a sociální pomoc obětem a jejich rodinám
Podle poslanců se navíc zejména u průmyslových a technologických pohrom zásadně musí uplatnit zásada "znečišťovatel platí". Přijímající státy proto musejí podat důkaz, že učinily vše, co bylo možné, aby obdržely náhradu od třetích osob.
Přijímající stát navíc má přímo informovat "postižené obyvatelstvo a ostatní veřejnost jasně a otevřeně o pomoci, kterou z fondu obdržel".



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
