"S určitou mírou předvídavosti dokážu říct, že asi budeme muset tuto věc (zákaz křížení vlastnictví) nějakým způsobem napravit. Nejsem si jistý, jestli je to jedna jediná, možná těch záludností bude celá řada. V tomto ohledu nás rozhodně čeká novela novely," řekl dnes ČTK Kolář během diskuze u kulatého stolu v budově Radiokomunikací na pražském Žižkově na téma nastupujícího digitálního vysílání.
Na to, že zákaz křížení vlastnictví zřejmě nebude kompatibilní s právem EU, se podle Koláře snažilo ministerstvo upozornit už v době přijetí novely zákona, které doprovázely stovky pozměňovacích návrhů. Paragraf o zákazu křížení vlastnictví se do mediálního zákona dostal v Senátu.
Podle Koláře zná unie omezení zejména v oblasti křížového financování, nikoli však v křížovém vlastnictví, obzvláště ve vztahu k držitelům licence a sestavovatelům digitálních sítí. Kolář očekává, že novela mediálního zákona na 99 procent neprojde takzvanou notifikací a unie vyzve ČR k nápravě. Rozhodnout by se podle něj mohlo do konce prázdnin.
Které další části novely vysílacího zákona by mohly mít problém se sladěním s normami EU, Kolář neuvedl. "Nerad bych předjímal tam, kde si nejsme jisti a kde to bude předmětem analýzy jak naší, tak ministerstva kultury," řekl ČTK Kolář. Unie bude zkoumat český vysílací zákon a hotova by měla být podle náměstka do konce prázdnin.
Novela však bude podle Koláře nutná i kvůli novým pravidlům pro vysílání reklamy, která komerční televize živí. Unie navrhuje změny ve směrnici Televize bez hranic, například zvažuje, že povolí product placement, tedy možnost legálně za úplatu používat ve filmech výrobky konkrétních firem; dosud je tato praxe považována za skrytou reklamu. Nová pravidla se týkají i rozestupů mezi reklamními bloky, zrušen má být i tříhodinový denní limit pro reklamu v komerčních TV.
"S postupující digitalizací je ten problém čím dál aktuálnější. Evropská komise bude rozhodně tlačit na přijetí poměrně rychle," míní náměstek ministryně.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
