Tahounem českého průmyslu je v současné době strojírenství, především výroba automobilů. Bez těchto odvětví na seznamu 272 firem, které byly loni insolventní, převažují potravinářské společnosti (26 procent), textilní a oděvní firmy (17,5 procenta) a podniky z dřevařského průmyslu (17 procent). Podobné zastoupení mají tato odvětví i v první desítce insolventních firem, seřazených podle výše základního kapitálu.
Zajímavé je také srovnání počtu zaniklých a nově vzniklých firem. Podle údajů Českého statistického úřadu se v letech 2002 až 2004 počet zaniklých firem zvyšoval o osm procent ročně. Přitom v roce 2003 meziročně přibylo pouze pět procent nových firem a v roce 2004 se jejich počet dokonce meziročně snížil o 15 procent. To znamená, že v roce 2004 více firem zaniklo, než vzniklo.
Z tohoto trendu se vymykala pouze výroba potravin, nápojů a tabáku. Nejhorší situace naopak z tohoto pohledu byla v textilním průmyslu. Počet zaniklých textilních firem se v roce 2004 proti předchozímu roku zdvojnásobil a zároveň klesl na polovinu počet nově vzniklých firem.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
