"Investičně je to tak náročné, že nás budou následovat nejspíš jen rafinerie," soudí ředitel Čepra Pavel Švarc. Švarc předpokládá, že pokud příští týden vláda schválí podporu výrobcům biopaliv, cena pohonných hmot s příměsí bude stejná jako u čistě ropných produktů.
Další variantou podpory je vratka spotřební daně koncovým prodejcům i možnost, že by stát celý systém nedotoval vůbec. Vratka spotřební daně se ale nelíbí Evropské komisi a plošné přimíchávání bez podpor by znamenalo zdražení zdražení benzinů.
Podle předběžných odhadů bude příští rok třeba vyrobit k míchání s klasickým benzinem a naftou zhruba 630.000 hektolitrů biolihu a 90.000 tun řepkového metylesteru. V příštích letech spotřeba poroste. Ministerstvo zemědělství si od toho slibuje odbyt pro zemědělce a příležitost pro zpracovatele.
Zvýšením prodejů pohonných hmot s příměsí biopaliv chtějí země EU snížit závislost na ropě. Motorová paliva v 25 zemích unie jsou na ní závislé z 98 procent. EU proto plánuje, že po roce 2030 by se tento podíl snížil až o necelou třetinu.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
