Antimonopolní úřad se spojením KMV zabýval už v minulosti, ale nepovolil ho. "Situace na relevantních trzích je odlišná od stavu, který panoval v roce 2001, respektive 2002, kdy uvedená fúze povolena nebyla," vysvětlil Chalupa. Podmínky, které nyní úřad stanovil podle něj stačí k tomu, aby nedošlo k narušení hospodářské soutěže.
KVM a Poděbradka musejí zůstat ještě pět let po spojení samostatnými obchodními značkami, odděleně mají dojednávat i podmínky s obchodními řetězci. Antimonopolní úřad také firmám nařídil, aby následujících pět let udržely cenové rozdělení svých výrobků tak, aby nesnížily podíl levnějších nápojů.
Tyto podmínky zabezpečí současný stav na trhu a přispějí k jeho dalšímu rozvoji, míní Chalupa. Obě firmy nebudou mít podle něj po spojení majoritní podíl na trhu. "Oproti roku 2001 došlo také k růstu dovozů přírodních vod do České republiky a k nárůstu podílu nápojů prodávaných pod značkou obchodních řetězců," doplnil mluvčí ÚOHS.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
