Ze zákona platí provozovatelé restauračních zařízení poplatky za televizory. Pokud však chtějí vysílat například právě velké sportovní události z nabídky programů ČT, musí od televize získat povolení pro veřejnou produkci jejích programů.
Podle Krafla mohou sportbary, restaurace a další veřejná zařízení koupit práva k vysílání všech současných čtyř programů České televize včetně sportovního za 1500 korun s platností od podpisu smlouvy do konce letošního roku. Provozovatelé hospod či barů tak získají přístup i ke sportovním přenosům, které je zajímají především.
Česká televize začala poprvé důsledně uplatňovat práva na své programy a tedy i na přenosy z velkých sportovních akcí před dvěma lety před fotbalovým mistrovstvím Evropy v Portugalsku. O šampionát byl zájem, neboť se na něj potřetí v řadě probojovali čeští fotbalisté. Také letos se dá očekávat zájem o přenosy ze světového šampionátu, na kterém se čeští fotbalisté objeví poprvé v samostatné historii České republiky.
"ČT v roce 2004 uzavřela stovky smluv - jak pro projekce na náměstích, tak v restauračních zařízeních - za zhruba 2,7 milionu korun," uvedl Krafl.
Před dvěma lety někteří majitelé barů a hospod uvažovali o tom, že si od ČT koupí pouze práva na přenosy českého týmu a ostatní zápasy budou hostům pouštět z volně přístupných satelitních stanic. To však podle Krafla nebude možné. "ČT neuzavírá licenční smlouvy na jednotlivé sportovní akce nebo zápasy," podotkl.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
