Celosvětové příjmy z reklamy v placených novinách loni stouply o 5,7 procenta, tedy nejprudším tempem za poslední čtyři roky. V Česku se tyto příjmy zvýšily o 6,38 procenta, uvedla WAN. Podle dřívější analýzy společnosti PricewaterhouseCoopers, která uváděla podobný procentuální nárůst, příjmy vydavatelů z tiskové reklamy v Česku loni stouply na 7,635 miliardy korun.
Za uplynulých pět let celosvětový prodej novin vzrostl o šest procent a náklad o 7,8 procenta. Bezplatně distribuované noviny se nyní na celkovém nákladu podílejí šesti procenty, v samotné Evropě jejich podíl dosahuje dokonce 17 procent. Počet čtenářů novinových internetových stránek se loni zvýšil o 8,7 procenta a za uplynulých pět let se ztrojnásobil.
"Celkově počet čtenářů novin dál roste, a to u tištěných i internetových formátů," řekl generální ředitel asociace Timothy Balding. "Noviny zvyšují svůj dosah díky využití široké řady nových distribučních kanálů, od deníků nabízených zdarma po internetová vydání. Prokazují, že jsou neuvěřitelně odolné vůči náporu rozsáhlé mediální konkurence," dodal.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
