"Jednání probíhají kontinuálně," řekl Lašák. Na začátku roku přitom podle listu prohlašoval, že aerolinie zvažují, zda dálkovou flotilu zruší, nebo v zaoceánských letech budou pokračovat. V takovém případě by byl nákup podle HN nezbytný. Analytici k tomu dodávají, že by nutně nemuselo jít o Airbusy. Jako alternativu uvádějí i Boeing 737.
Nyní ČSA létá na zaoceánských linkách se čtyřmi letouny Airbus A310. Ty však mají vysokou spotřebu paliva a jejich lety jsou neefektivní, i když je letadlo zcela zaplněné.
Podle HN aerolinie potřebují ke zvýšení efektivity získat co nejvíce 'byznys cestujících', na nichž profitují zejména konkurenční British Airways, Lufthansa či Air France-KLM. Tyto společnosti využívají i obrovský zájem o cestování do Asie.
ČSA v současné době podle údajů HN nedosahují obsazenosti letadel doporučované Mezinárodní asociací leteckých dopravců, která činí 65 procent. Důvodem, že ČSA je pod tímto číslem, je rozšíření flotily z 39 strojů v roce 2003 na současných 50 letounů, píšou HN.
Novou strategii má prezident ČSA představit příští týden. "Chystám změnu. Chci aby se čtvrtletní výsledky zveřejňovaly - stejně jako je tomu v případě společností, které jsou obchodované na burze," řekl Lašák.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
