Naopak podle viceprezidenta pro personalistiku Dušana Rybana je návrh nezbytný kvůli současné ztrátě společnosti. Ta skončila hospodaření se záporným výsledkem téměř 500 milionů korun. Úspory v personálních nákladech jsou jen jedním z navrhovaných kroků. Kromě toho chce Lašák změnit organizační strukturu a snížit počet manažerských pozic. Počítá ale také s celkovým poklesem počtu zaměstnanců, zejména v administrativě. "Všechna tato opatření mohou v oblasti personálních nákladů společnosti přinést úspory v řádu stovek milionů korun," řekl Ryban.
Dohody s devíti odborovými organizacemi uzavřel loni po půlročním vyjednávání Lašákův předchůdce Jaroslav Tvrdík s platností na tři roky. Například piloti vyjednali meziroční růst mezd o více než deset procent. Lašák minulý týden v rozhovoru pro ČTK přehodnocením kolektivních smluv podmínil obnovu dálkové flotily letadel, která je podle odborníků pro společnost nezbytná.
Podle Reimera však mzdy pilotů ČSA patří k nejnižším nejen v alianci SkyTeam, ale také v zemích střední a východní Evropy. "Problém ČSA není ve mzdových nákladech, ale ve výnosech," řekl Reimer. Pokud nový management chce společnost vrátit k zisku, musí podle něho především lépe prodávat letenky. "Piloti jsou připravení přispět k ozdravění společnosti zvýšením své produktivity při zachování současné míry bezpečnosti," dodal. To Lašák ocenil.
Skutečným problémem ČSA je podle Reimera "špatná obchodní strategie vypracovaná nekompetentním vrcholovým managementem pod vedením Jaroslava Tvrdíka, který byl dosazen do své funkce politickým rozhodnutím". Reimer připomněl, že řada manažerů, které Tvrdík přivedl, je dodnes ve svých funkcích. Sdružení pilotů podle něho proto zvažuje podání žaloby na osoby odpovědné za špatný finanční stav ČSA.
ČSA zaměstnávají 5500 lidí, z toho asi 550 pilotů. Mzdové náklady se podle údajů z loňského roku na základě vyjednaného mzdového nárůstu v době platnosti tříleté kolektivní smlouvy každoročně zvýší o stovky milionů.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
