Na silnice první třídy se má mýtné podle dodatku rozšířit nejpozději do 30. června 2007. Smlouva MD a Kapschem byla podepsána až 29. března letošního roku. Vítězná firma tak nemohla využít celou lhůtu 12 měsíců stanovenou v zadávací dokumentaci na zavedení systému, řekla mluvčí.
Mýtné by měly platit kamiony nad 12 tun. Výnos má dosáhnout asi deseti miliard korun, což je desetinásobek současného výběru z dálničních známek pro kamiony. Šimonovský předpokládá, že budoucí vláda brzy rozšíří zpoplatnění na všechna vozidla nad 3,5 tuny. Pak by výnos dosahoval 24 až 25 miliard korun.
Soutěž již u českého antimonopolního úřadu a správního soudu napadly neúspěšné firmy. Zatím ale neuspěly. Některé se obrátily také na evropské instituce.
Zařízení na výběr mýtného chtěli v Česku postavit a provozovat čtyři zájemci. Sdružení Mytia, které tvoří Ascom Fela s Damovem a ABD Group, nabídlo, že systém vybuduje a bude ho deset let provozovat za 15 miliard korun. Společnost Autostrade určila cenu na 17,5 miliardy a Kapsch na 22 miliard korun. Nejvyšší cenu, 33,7 miliardy, navrhlo konsorcium A-Way a AŽD. MD tři uchazeče vyřadilo pro formální nedostatky a jako vítěze určilo firmu Kapsch.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
