Nižší poplatky mají na ruzyňské letiště přilákat obří stroje. Pokud jich bude v Praze přistávat víc, přinese to i víc peněz do státní pokladny. Do Prahy se dostanou další turisté z Asie, kteří jsou známi tím, že v Evropě hodně utrácejí. Naopak Češi budou moci lépe cestovat do vzdálenějších míst bez mezipřistání.
Ekologové však varují, že velká letadla jsou mnohem hlučnější. Od června přitom platí tvrdší norma na hluk v okolí letiště. Měřící stanice ukazují, že přísnější hlukové limity jsou už nyní každodenně překračovány na příklad v Kněževsi, Jenči nebo Řepích. Letiště přesto podle deníku změny nechystá.
Pokud ruzyňské letiště přiláká víc obřích strojů, podpoří to podle HN i záměry vybudovat nové mezinárodní letiště na nynějším aerodromu zbrojovky Aero Vodochody. Tam by měly létat nízkonákladové společnosti.
Takový projekt podle deníku doporučují studie, které pro vládu vypracovala britská firma Orbinet a VUT Brno. Angličtí odborníci spočítali, že v roce 2022 by mohla obě letiště ročně odbavit přes 27 milionů pasažérů. Samotnou Ruzyní loni prošlo téměř 11 milionů cestujících.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
