Košulenka vznikla jako společnost s ručením omezeným letos 19. května, 90 procent firmy patří otci bývalého výkonného ředitele Šohaje Bronislavu Kochovi. Jeho syn ve společnosti figuruje jako jednatel. Druhý syn Stanislav byl předsedou představenstva Šohaje, o situaci ve firmě ale nechtěl mluvit o odkázal na svého bratra. Ten však poslední týden nebere mobilní telefon a jeho pevná linka je mimo provoz.
O firmě se dnes s ČTK odmítl bavit i další člen představenstva, advokát Miroslav Chovanec. "Ta věc je naprosto čistá a legitimní, nevím, proč vás to zajímá," reagoval dnes na dotaz ČTK, jaký byl poslední vývoj v Šohaji. Telefony dnes nikdo nezvedal ani v areálu Šohaje.
Správce konkurzní podstaty Šohaje už dohledal majetek, který patří do konkurzu. "Cenu pozemků, budovy a zásob produkce teď určí odhad," řekl. Část majetku Šohaje je ale už od roku 2003 jako zástava v konkurzu firmy Sandy, které strážnická textilka v 90.letech patřila. "Není tam žádný problém," uvedl správce konkurzu Sandy Marian Budínský. Chybu nevidí ani Valášek, přesto má podle svých slov povinnost vše prověřit.
Šohaj se dostal do konkurzu minulý týden. Ještě loni byl 16. největším oděvním podnikem v Česku s tržbami asi 100 milionů korun. Letos ale firma přestala vyrábět. "O historii firmy ke mně přišlo tolik různých informací, že se k tomu zatím nebudu vyjadřovat," uvedl. Podle něj nemusí být stav dohledaného majetku konečný.
Společnost Sandy koupila textilku začátkem devadesátých let od Fondu národního majetku (FNM). Kvůli půjčkám některé nemovitosti zastavila. Úvěry ale později přestala splácet a FNM odstoupil od smlouvy. Ve Střážnici pak dál fungovala firma F.Šohaj, kterou později FNM opět prodal. Dřívější závazky ale platily dál a když Sandy v roce 2003 upadla do konkurzu, stal se jeho součástí i zastavený majetek Šohaje.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
