"Vážný problém to není, jde spíše o technologickou záležitost. Podle projektu může být blok provozován až se čtyřmi chybějícími lany. Spletení nového a nahrazení prasklého lana se uskuteční ještě během odstávky. K podobné události došlo na Temelíně vůbec poprvé," uvedl mluvčí.
Každé z 96 lan, jež brání roztahování 45 metrů vysoké železobetonové stavby, má průměr 15 centimetrů. Je spletené ze 450 drátů a natažené silou jednoho tisíce tun. "To jako by na každém laně viselo asi tisíc vozů Škoda Fabia," řekl mluvčí.
Temelín čelí v posledních dnech ostré kritice jihočeských nevládních organizací. Podle nich elektrárna loni fungovala mimo bezpečnostní limity vydané Státním úřadem pro jadernou bezpečnost (SÚJB). Na obou blocích není údajně zajištěno bezpečné zamezení šíření radioaktivity z kontejnmentu. Úřad porušení podmínek potvrdil. ČEZ se nyní snaží problém odstranit, podle SÚJB je jeho přijaté řešení adekvátní.
Odpůrci jihočeské elektrárny rovněž opakovaně upozornili na problémy s palivem. Žádají, aby Temelín byl okamžitě odstaven a vyměnil všechno palivo. Potíže s řídicími tyčemi, jež zastavují štěpnou reakci, kritizoval i zmocněnec hornorakouské zemské vlády pro příhraniční jaderná zařízení Radko Pavlovec.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
