Materiály k privatizaci včetně analýzy o možném dopadu rozvoje přistávací dráhy ve Vodochodech na pražské letiště Ruzyně by měl nový kabinet projednávat 15. července. Šimonovský věří, že již v polovině července bude nová vláda sestavena. Podle ministra zemědělství Jana Mládka není ani technicky možné, aby o privatizaci rozhodl ještě tento kabinet. Proces privatizace je pozastaven a jeho dokončení je otázkou několika měsíců, řekl.
Vláda dnes vzala na vědomí analýzu ministerstva dopravy o možných dopadech privatizace Aera na pražské letiště. Z ní vyplývá, že rozvoj letiště ve Vodochodech, s nímž počítají všichni zájemci o privatizaci Aera, ekonomicky neohrozí pražské letiště Ruzyně.
O získání Aera Vodochody usilují společnosti Aero Kilcullen Consorcium, Benson RPG, Český letecký průmysl, Eco-Investment, Oakfield, PPF a J&T. Zájemci se netají snahou přeměnit ho na veřejné mezinárodní letiště, své služby by mělo nabízet především nízkonákladovým společnostem.
Podle studie by vodochodské letiště nebylo pro Prahu konkurencí, do jisté míry by Ruzyni spíše pomohlo. Blízkost Ruzyně a Vodochod ale může v případě razantního nárůstu provozu působit problémy z hlediska řízení letového provozu.
Podle odhadů by v roce 2022 mohlo oběma letišti projít ročně až 27 milionů lidí. Ruzyně loni odbavila 10,8 milionu a letos očekává 11,5 milionu cestujících. Do 15 let pražské letiště počítá s růstem počtu odbavených pasažérů zhruba na 20 milionů.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
