"Tento vývoj způsobily úroky z emise dluhopisů, které byly v roce 2005 splaceny, a také posilování kurzu dolaru vůči koruně, což se negativně projevilo v okamžiku splacení dluhopisů," vysvětlil Klimeš. Provozní výsledek Aera byl záporný ve výši 413 milionů korun. "Důvodem byly vysoké vývojové náklady, které by se měly zhodnotit v blízké budoucnosti," uvedl. Společnost má záporné vlastní jmění, a to téměř 6,5 miliardy korun.
Firma v budoucnu spoléhá především na projekt přeměny čtyř letounů L-159A na dvoumístnou verzi, pokračování vývojových prací na letounu L-159B a přípravu konstrukčního vylepšení letadla Ae270 verze B.
Vedení Aera se rovněž snaží získat další zakázky v kooperační výrobě. Například s italskou společností Alenia Aeronautica je před podpisem smlouva o výrobě střední části křídla letadla Spartan. "Jednáme už jen o ceně. Když Italové získají zakázku pro americkou armádu, mohli bychom jich dělat až pětadvacet ročně," řekl Klimeš. Očekává, že hospodaření firmy by se tak letos mohlo výrazně zlepšit na zhruba čtvrtmiliardovou ztrátu.
Aeru loni klesly tržby na 2,55 miliardy korun, což je nejméně za posledních deset let. Čtyři pětiny příjmů tvořila zakázka pro americkou společnost Sikorski Aircraft Corporation.
Téměř stoprocentním vlastníkem Aera je Česká konsolidační agentura.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
