Po zhruba deseti dnech intenzivních jednání zbývá podle listu dojednat už jen cenu, za kterou se Arcelor nechá převzít. Dohodě údajně předcházela změna Mittalova postoje, který se vzdal některých nároků na řízení sloučené firmy, píše Le Figaro. Žádná z firem se nicméně k těmto informacím prozatím nevyjádřila.
Ředitel Arceloru Guy Dollé až do poslední chvíle upřednostňoval sloučení s ruským Severstalem, aby Mittalovi zabránil v převzetí. V současné situaci by ale mohl správní radě doporučit, aby Mittalův návrh přijala. Vedení bude další strategii projednávat v neděli, kde by mělo padnout i konečné slovo a nastíněn konkrétní postup.
Mittal Steel, v jehož čele stojí podnikatel indického původu Lakšmí Mittal, je největším výrobcem oceli na světě. Působí v řadě zemí světa včetně České republiky. Spojením s Arcelorem by vznikl obr s roční produkcí přes 100 milionů tun oceli. Roční produkce nejbližšího konkurenta, japonské Nippon Steel, se pohybuje kolem 33 milionů tun.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
