Prodej zájezdů přes internet začal v Česku téměř z nuly teprve v roce 2002, dnes ale patří ve střední Evropě k nejvýznamnějším. "Nejpozději do roku 2010 dosáhne prodej zájezdů přes internet podílu 35 procent. Dostaneme se tím na úroveň velkých zemí EU, dále již bude růst zřetelně pomalejší," uvedl analytik Mag Consulting Jaromír Beránek.
V současné době na internetu nakupují zejména movitější klienti. "Průměrná cena prodaných zájezdů se pohybuje kolem 30.000 korun, přes internet se prodává více drahých zájezdů," doplnil Pavel Zelinger z Čedoku. Oproti klasickým internetovým obchodům ale nejvíce nákupů dělají ženy, které objednávají 64 procent zájezdů.
Klienti on-line cestovních agentur hojně využívají internetové bankovnictví. Výrazná většina zájezdů je zaplacena převodem, jen řádově několik procent klientů platí osobně v bance vkladem na účet.
V dalších letech se očekává nárůst individuální turistiky, zejména do exotických destinací. Čeští turisté si vlivem leteckých společností také zvykají na plně elektronické letenky, které budou mít vliv i na zavádění elektronických voucherů pro zájezdy.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
