Pracoviště institutu trhu práce začala fungovat v krajích Ústeckém, Moravskoslezském, Pardubickém, Zlínském a Vysočina. "Projekt by měl být v dohledné době spuštěn i na území hlavního města," dodala Beránková. Pracoviště by měla postupně vznikat v pobočkách Hospodářské komory po celé republice.
Podle některých odborníků české vzdělávání příliš nezohledňuje poptávku po pracovní síle a nepřizpůsobuje se jí. Potvrdila to i studie výzkumného ústavu práce a sociálních věcí. Chybějí hlavně odborníci v technických profesích. Mnohé podniky nejsou schopny najít dostatek kvalifikovaných pracovníků. S obsazením některých postů mají problémy i zahraniční investoři.
Pracoviště, která díky projektu vzniknou, by měla zajistit lepší komunikaci mezi firmami, úřady práce a vzdělávacími institucemi. Vyhodnotí mimo jiné nabídku a poptávku pracovních míst. Zjišťovat budou také potřeby zaměstnavatelů a jejich nároky na kvalifikaci pracovníků. Podle nich pak navrhnou případné změny ve vzdělávání a přípravě. Nabídnou i poradenství podnikatelům či zprostředkování rekvalifikací zájemcům.
Pilotní fáze projektu skončí v pololetí 2008. Stát by měla zhruba 500 milionů korun. Tři čtvrtiny rozpočtu uhradí Evropský sociální fond, zbytek ministerstvo práce.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
