Eurotunnel již ve středu uvedl, že zažádá o soudní bankrotovou ochranu před věřiteli, pokud se do středeční půlnoci nedohodne na restrukturalizaci dluhu v celkovém objemu 6,2 miliardy eur. Podnik však zdůraznil, že vlaky pod kanálem budou v každém případě jezdit dál.
"Eurotunnel je nyní nucen činit právní kroky, aby se uchýlil pod ochranu obchodního soudu v Paříži," uvedla firma v prohlášení. Nezdar rozhovorů svalila na věřitele kolem Deutsche Bank, kteří podporovali jinou dohodu o dluhu než tu, kterou v květnu podepsal Eurotunnel s většinou vlastníků firemních obligací.
Podnik byl vysoce zadlužen již od svého vzniku kvůli vysokým nákladům na stavbu tunelu. Ten se stal dalším mistrovským inženýrským dílem s problematickou ekonomickou návratností. Problémy firmy se pak prohlubovaly kvůli odkladům zahájení vlakové přepravy; navíc poptávka po přepravě byla po nástupu levných leteckých společností slabší, než se předpokládalo.
Eurotunnel uvede v činnost postup podle nového francouzského zákona o bankrotech. Ten po vzoru amerického zákona, známé "kapitoly 11", dává platebně neschopné firmě šanci na ozdravení pod dohledem soudu. Eurotunnel se tak stane první významnou firmou, která této možnosti využije.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
