I když na trhu práce v Královéhradeckém kraji je o specializované profese nouze, automobilka se potíží neobává. Kvůli náboru zaměstnanců rozvinula řadu aktivit. Začala jednat s polskými úřady práce.
"Pro další období už máme registr zájemců a hodně sázíme na absolventy škol. Zvažujeme i možnost uplatnění lidí z polského příhraničí. V okolí Kudowy Zdróje je dost lidí, kteří jsou zvyklí pracovat v automobilovém průmyslu," řekl ředitel kvasinského závodu Jan Tauchman.
I díky náboru ve Škodě Auto je míra nezaměstnanosti na Rychnovsku na podprůměrných pěti procentech. Bez práce je v regionu asi 2200 lidí.
Nyní závod vyrábí model Roomster ve dvou směnách, denně sjíždí z linky až 120 aut. Do konce roku by automobilka chtěla spustit výrobu ve třech směnách a svou denní produkci zvýšit až na 350 vozů, uvedl deník. Vedle Roomsteru firma v Kvasinách vyrábí ještě limuzínu Superb.
Do rozšíření závodu kvůli Roomsteru ŠKoda Auto investovala asi 3,5 miliardy korun. Firma čerpá od státu investiční pobídku ve výši 427 milionů korun ve formě úlevy z daní. Stát podporuje rozvoj průmyslové zóny Kvasiny - Solnice dotací asi 1,5 miliardy korun. Peníze půjdou zejména do modernizací silnic, středního školství, zdravotnictví a infrastruktury v regionu.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
