Za rekordní spotřebou stojí nejen růst výroby v průmyslu, ale také počasí. Dlouhou a tuhou zimu vystřídala energeticky náročná horka. "S nadsázkou se dá říci, že lidé měli letos buď zapnuté topení, nebo klimatizaci. Dnů s teplotami, kdy se nepotřebujete ohřát ani zchladit, příliš nebylo," citují LN Matiskovou.
V lednu se v Česku spotřebovalo o deset procent více elektřiny než za stejné období loňského roku, v březnu a červnu stoupla spotřeba o čtyři procenta. V červenci odborníci předpokládají ještě mnohem výraznější nárůst.
Růst spotřeby elektrické energie v létě lze přitom očekávat i v dalších letech. "Důvod je zvyšující se životní úroveň obyvatel a s tím rostoucí počet elektrických spotřebičů včetně klimatizací v domácnostech," řekl LN mluvčí jaderné elektrárny Temelín Milan Nebesář.
Jak LN připomínají, vedle elektrického proudu se kvůli počasí rekordně zvyšuje i spotřeba vody. Na horko doplácejí například i obchodníci, kteří musejí vynakládat značné částky na chlazení potravin; větší prodejny vydávají nemalé peníze i na klimatizaci nákupních zón. "Naše finanční výdaje na energii vzrostly kvůli vedrům o 25 procent," citují LN mluvčí společnosti Tesco Janu Matouškovou. Obdobný vzrůst nákladů přitom podle deníku zaznamenaly i jiné sítě prodejen.
Bodem, kdy začnou náklady na chlazení prudce narůst, je podle obchodníků teplota kolem 27 stupňů. Když hodnota na teploměrech překročí toto číslo, je zvýšení nákladů velmi výrazné, píšou dnešní Lidové noviny.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
