Z vlastní kapsy musí nyní pivovary platit třídění vratných lahví a jejich rozvoz původním výrobcům. Kvůli různým tvarům a velikosti totiž nemohou lahve použít ke stáčení svého piva.
"Pivovary by měly hradit náklady, které kvůli jejich lahvím vznikají. Ztráta přitom může být až koruna za každou atypickou lahev, která nám projde rukama," uvedl předseda Českého svazu malých nezávislých pivovarů Jiří Fusek. Na jednu korunu za lahev vyčíslil náklady na třídění a dopravu také ředitel pivovaru Eggenberg Rostislav Zagora.
Staropramen a Plzeňský Prazdroj jsou podle vyjádření svých zástupců připraveni lahve od malých pivovarů vykoupit a na vlastní náklady odvézt. Jednotné řešení, které by uspokojilo všechny pivovary, je však zatím v nedohlednu.
Svaz malých pivovarů podal stížnost k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže i na některá ministerstva, zatím ale neuspěl. Podle Fuska úřady se stížnostmi nic nedělají a pivovary proto zvažují podání žalob. Ty by se nejspíš týkaly výrobců, kteří lahve na trh uvedli. Kromě Plzeňského Prazdroje jsou to Staropramen, Gambrinus, Budějovický Budvar a Starobrno. Značek v moderních lahvích má navíc přibývat.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
