"Kvůli horku musejí elektrárny omezovat svůj výkon. Nemají totiž dostatek vody na chlazení. Lidé si v těchto horkých dnech zapínají klimatizace a ventilátory, a tak se zvyšuje spotřeba elektrické energie," řekl Artur Gluszek z vedení PSE Operator. Firma se podle něj připravuje i na omezení dodávek proudu na domácí trh.
Letní měsíce přitom tradičně polské elektrárny využívaly k pravidelným opravám. V červenci a srpnu totiž byla většinou spotřeba elektřiny nižší než v zimě. "Nyní ale činí 19.000 megawatů a je tak o deset procent vyšší než v minulých letech," poznamenal Gluszek.
Vedra a zvýšená spotřeba elektřiny byla pravděpodobně příčinou úterního energetického kolapsu v Česku. Síť byla přetížená a kvůli výpadkům byl vyhlášen stav nouze. Spotřebu proudu musely snížit firmy. V továrnách se vypínala světla, klimatizace a někde i stroje.
Správce českých sítí vysokého napětí, společnost ČEPS, dnes ráno odvolal první regulační stupeň odběru elektřiny. Znamená to, že už neexistuje žádné omezení spotřeby. ČEPS vyhlásila první regulační stupeň 25. července těsně před půlnocí poté, co odvolala stav nouze.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
