"Můžeme v tomto ohledu plnit veškeré závazky," uvedla Matisková. ČEPS jako provozovatel sítě neurčuje, kdo může dovážet či vyvážet, ale stanovuje volné kapacity přeshraničních vedení, které se přidělují na základě aukcí. Do nich se může přihlásit jakýkoli obchodník s elektřinou.
Společnost ČEZ v souvislosti s úterním přetížením sítě dobrovolně zastavila export elektřiny. Chce tak pomoci řešit vážnou energetickou situaci. V současnosti firmě nic nebrání v tom, aby začala se zahraničím opět obchodovat. "Kvůli tomu, že se elektřina nedá skladovat, se obchody uzavírají na den dopředu. Pokud tedy ČEPS vypíše přenosové kapacity, začneme proud opět vyvážet nebo i dovážet," uvedla mluvčí ČEZ Eva Nováková.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
