"Během sedmi dní se lidé naučí základní komunikační dovednosti a metodiku výuky. Na závěr školení předloží svůj vlastní návrh školení," řekla Konderlová. Nejlepší účastníci kurzu získají lektorský certifikát akreditovaný ministerstvem školství.
Kurz není určen jen pro zaměstnance, kteří organizují ve firmách standardní školení, ale také například pro mistry, kteří se dozvědí, jak se svými podřízenými komunikovat a jak je správně motivovat.
Zájem o netradiční typ vzdělávání je podle organizátorů velký, mezi přihlášenými jsou významné severomoravské firmy ODS-Dopravní stavby Ostrava, Dalkia ČR, Siemens Automobilové systémy nebo AL INVEST Břidličná. Vzdělávat se budou i zaměstnanci frýdecko-místecké nemocnice a havířovského občanského sdružení Amos.
Firmy věří, že jim nový systém organizace přinese lepší kvalitu školení i úspory. "Vysíláme deset budoucích školitelů, kteří se ve firmě později zaměří na oblasti jakosti, bezpečnosti práce a informatiky," řekl ČTK mluvčí Dalkie ČR Milan Wagner.
Podle statistik Ahry vzdělávají české firmy své zaměstnance o dvě třetiny méně než společnosti v mnoha jiných zemích EU, na vzdělávání přitom vynakládají srovnatelné náklady. Je to dáno především tradicí evropských firem, kde většinu vzdělávacích aktivit zajišťují vlastní pracovníci a vzdělávací služby od cizích firem nakupují jen minimálně. V Česku tomu dosud bylo přesně naopak.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
