"Jedním z hlavních důvodů poklesu je trend snižovat rozpočty na obranu v Evropě," vysvětlil Culek. Podle něj již také naprostá většina firem přistoupila ve svých programech i na civilní výrobu. "Toto je cesta jak eliminovat snižující se poptávku po zbraních. Podniky mají technologické vybavení pro produkci špičkových civilních výrobků," řekl Culek. Příkladem může být Zeveta Bojkovice, která se před několika lety úspěšně vrhla na strojírenskou výrobu komponentů pro automobilový průmysl.
Ve struktuře zbrojní produkce zaujímala loni skoro čtvrtinový podíl munice následovaná zbraněmi a zbraňovými systémy. Největším odběratelem se skoro 37 procenty bylo Ministerstvo obrany. Necelých 40 procent loňské produkce tuzemské společnosti vyvezly, nejvíce pak leteckou techniku, zbraně a zbraňové systémy.
Největšími výrobci v oboru byly Česká zbrojovka Uherský Brod a Tatra Kopřivnice.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
