Eurotunnel se dlouho bezvýsledně snažil s věřiteli dohodnout na způsobu splátek dluhu, který dosahuje astronomické částky 6,18 miliardy liber (asi 258 miliard Kč). Nyní bude mít možnost stanovit podmínky restrukturalizace a vrátit se k původní činnosti očištěný od dluhů.
Eurotunnel provozuje dopravní tepnu po kanálem La Manche. Soud vyslyšel žádost firmy po 15 měsících neúspěšných jednání mezi Eurotunnelem a jeho věřiteli, kteří žádali lepší podmínky restrukturalizace. Minulý týden soud rozhodnutí odložil, aby dal více prostoru pro další jednání.
"Soud poskytl věřitelům a firmě maximum času k tomu, aby mohli najít řešení, než se podnik ocitne pod soudní ochranou," uvedl soud v komentáři, z něhož citovala agentura Reuters.
V rámci ochranných opatření, která se zhruba rovnají kapitole 11 úpadkového zákona v USA, soud bude muset nyní vybrat nuceného správce Eurotunnelu. Jeho úkolem bude navrhnout restrukturalizaci dluhů a zajistit, aby bylo možné uspokojit co nejvíce věřitelů. V příštích šesti měsících ale bude Eurotunnel chráněn před nároky věřitelů a nebude tak splácet žádné své závazky.
Šestiměsíční období je možné dvakrát prodloužit, generální ředitel firmy Jacques Gounon ale řekl, že prvních šest měsíců by mohlo na stanovení další strategie stačit. Tím by se podnik mohl vyhnout úplnému likvidaci. Gounon už v červenci řekl, že pokud nebude postup při splácení závazků znám ani do září, v lednu by Eurotunnel mohl být nesolventní.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
