Podle směnárníků jsou letos denní obchody zhruba poloviční než loni. Podle analytiků je úbytek klientů zejména u menších směnáren logický. "Kromě toho, že zaplatit v zahraničí platební kartou je jednodušší, než chodit do směnárny, mnohdy to může být o poznání výhodnější," uvedl analytik společnosti Patria Finance Tomáš Gatěk.
Tento trend zřejmě bude posilovat, což může vést k výrazné redukci počtu směnáren v České republice. "V horizontu dvou tří let by mohlo zaniknout 20 až 30 procent tuzemských směnáren," odhaduje Gatěk. V Česku jsou přitom téměř tři tisíce licencovaných směnáren.
Podle odborníků vede k opětovnému zvýšení směnárenských obchodů jediná cesta, a to zaměřit se na velkou klientelu. K ní patří zejména lidé, kteří si jdou vyměnit prostředky třeba na koupi auta, nebo firmy, které si přicházejí směnit své tržby. Velcí klienti navíc umožní směnárně snížit náklady a nabídnout výhodnější kurzy.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
