Podle pravidelné analýzy Roadtodata je přitom ČR vedle Itálie jedinou zemí, kde jsou ceny aut nižší než před rokem. V Evropě přitom ceny vzrostly v průměru o 1,3 procenta. Ještě výrazněji auta podražila v Německu, Španělsku a Francii. V sousedním Polsku a Maďarsku se ceny nezměnily.
Automobilový trh se podle analytika společnosti Cyrrus Jana Procházky začíná naplňovat a marže prodejců i výrobců mírné snižování umožňují. "Hlavní důvod je v rostoucí konkurenci a obavách ze zpomalení světového odbytu, a proto si většina firem hodlá aktivní cenovou politikou upevnit postavení na rozvíjejících se trzích, kam patří například ČR, Polsko, Maďarsko, Rumunsko, Bulharsko," dodal.
Největší pokles cen v tuzemsku zaznamenala kategorie mini vozů, které byly na konci pololetí o 5,6 procenta levnější, než ve stejném období loni. Například Fiat Panda lze nyní koupit za 181.900 korun, před rokem byla jeho cena těsně pod 200.000 Kč.
Podle nedávné zprávy EU má ČR mezi zeměmi unie naopak nejvyšší ceny automobilů bez započítání daní. Hrubé ceny aut jsou o 7,3 procenta nad průměrem v celé EU. V ČR se ročně prodá téměř 170.000 osobních a lehkých užitkových vozů. Jen nepatrně nižší údaj tvoří dovoz ojetin ze zahraničí.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
