"Ihned poté, co jsme zjistili, že maso zakoupené naším zákazníkem nesplňuje přísná kvalitativní kritéria, jsme stáhli celou zásilku masa z prodeje. Jednalo se o 43 kusů kuřecích stehen. Zároveň jsme okamžitě kontaktovali našeho dodavatele, který naši reklamaci uznal," řekla dnes ČTK mluvčí společnosti Tesco Stores ČR Jana Matoušková. Jméno dodavatele kuřecích stehen společnost Tesco zatím nezveřejnila.
Podle Matouškové bylo kuřecí maso uskladněno v odpovídajících podmínkách od výroby až po jeho vystavení v prodejně. "Nyní jednáme s naším dodavatelem o zkrácení lhůty spotřeby těchto výrobků z původních osmi na pět dnů," uvedla Matoušková. Dodala, že zákazníkům, kteří zakoupené kuřecí maso reklamovali, Tesco vrátilo peníze.
Prodej zkaženého masa nyní řeší SZPI ve správním řízení. Tesku za něj hrozí pokuta až tři miliony korun. "Pokud se potvrdí, že chyba byla na straně dodavatele, tak po něm budeme požadovat uhrazení případné pokuty," podotkla Matoušková.
V loňském roce SZPI ve 446 správních řízeních rozdala 18 obchodním řetězcům pokuty celkem za 19 milionů korun. Nejvíce pokutovaným obchodním řetězcem byla společnost Ahold Czech Republic, která si v 86 správních řízeních vysloužila sankce téměř 7,6 milionu korun. Ahold v Česku provozuje síť supermarketů Albert a hypermarketů Hypernova.
Druhým nejčastěji pokutovaným obchodním řetězcem ze strany SZPI byla v loňském roce se sankcemi téměř za dva miliony korun společnost Julius Meinl (31 správních řízení). Třetí místo patřilo obchodnímu řetězci Carrefour, který v 36 správních řízeních dostal pokuty za 1,8 milionu korun.
"Nejčastější prohřešky (obchodních řetězců) spočívaly v chybějícím označení výrobku v češtině, prodeji výrobků po době minimální trvanlivosti či po uplynutí doby použitelnosti. Časté byly také poškozené nebo nefunkční obaly," řekl již dříve ústřední ředitel SZPI Jakub Šebesta.
SZPI loni v obchodních řetězcích provedla 5902 kontrol, z toho na společnost Ahold Czech Republic jich připadlo 1020. Druhým nejvíce kontrolovaným obchodním řetězcem byla s 392 kontrolami síť hypermarketů Kaufland.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
