Mezi deseti zeměmi, kde lidé chodí do obchodu jen pokud je to nutné, jich je devět z Evropy. Češi v tomto ohledu kralují - téměř 50 procent českých respondentů odpovědělo, že nikdy nechodí nakupovat pro potěšení. Následují Rakušané (44 procent), Maďaři (43), Portugalci (42), Španělé (41), Dánové (36), Norové a Poláci (35) a Britové (34). Britové se o poslední příčku žebříčku dělí s Brazilci. Naopak největší podíl lidí, kteří chodí do obchodů kvůli zábavě, je v asijsko-pacifické oblasti.
Američané navzdory své pověsti lidí, kteří nemohou žít bez nakupování, za globálním průměrem zaostávají. Podle ankety 68 procent Američanů chodí do obchodů v době, kdy nic nepotřebuje. V asijsko-pacifickém regionu je to 84 procent. V žebříčku deseti zemí s největším podílem fanoušků nakupování je devět z této oblasti, v čele s Hongkongem a Indonésií, kde pro zábavu chodí nakupovat až 93 procent spotřebitelů. V Latinské Americe se mezi fanoušky nakupování řadí 73 procent dotazovaných a v Evropě 68 procent.
"Když jsme zahájili tento výzkum, očekávali jsme, že výsledky budou v souladu s tradičním názorem, že američtí spotřebitelé patří mezi největší fandy nakupování na světě," řekl ředitel marketingového oddělení ACNielsen Tom Markert. "Nicméně s vynořením nové střední třídy a nových příležitostí pro utrácení v množství asijských zemích je pochopitelné, že v těchto regionech je obrovské nadšení pro nákupy," dodal.
ACNielsen uskutečnila anketu v 42 zemích světa. Ve všech představuje počet lidí, kteří jdou na nákupy proto, aby měli co dělat, většinu.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
