Dnešní krok je prvním koordinovaným zásahem západních zemí proti obchodním praktikám Číny. Návrh na ustavení rozhodčího panelu pro řešení stížností by ještě tento měsíc měl projednat orgán WTO pro řešení sporů uvedla Evropská komise.
EU, USA a Kanada již v březnu vyzvaly Peking, aby s nimi začal jednat o zmírnění bariér vstupu na čínský trh autodílů s roční hodnotou 19 miliard dolarů. Dnes EU vyhlásila, že čas k jednání vypršel.
"Snažili jsme se znovu a znovu nalézt jednáním přijatelné řešení této otázky, avšak bez náležitého zapojení čínské strany nemáme jinou možnost než jít tímto směrem," odůvodnil krok komise obchodní komisař EU Peter Mandelson.
Podle stěžovatelů čínská dovozní cla omezují vstup zahraničních výrobců na čínský trh automobilových komponentů, což znamená nelegální pomoc domácím výrobcům.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
