Prezidentovi se nová hala velmi líbila a zástupcům kraje i města Brna prozradil, že Brno je nyní vážným kandidátem na pořádání setkání prezidentů 18 států středoevropské iniciativy, které se má příští rok konat v ČR. "V užším výběru jsou celkem tři místa v republice, ale teď, když vidím tu krásnou letištní halu, tak myslím, že Brno má velkou šanci pořadatelství setkání získat," řekl dnes novinářům při slavnostním otevření letiště.
Stavba nového terminálu začala téměř přesně před rokem, 19. září minulého roku. Nynější odbavovací hala již nevyhovuje současným nárokům, letiště loni odbavilo 315.000 cestujících a letos se očekává hranice 400.000, což je asi třikrát více než před dvěma lety. V roce 2005 se v Brně po několika letech obnovil pravidelný letecký provoz a vznikly tři pravidelné linky do Mnichova, Prahy a Londýna. Podle hejtmana Stanislava Juránka nyní kraj vyjednává o dalších šesti až sedmi linkách do Ruska a na jih Evropy.
Díky novému terminálu bude mít brněnské letiště od ledna příštího roku postavení mezinárodního letiště Evropské unie. Kromě zpřísněných bezpečnostních opatření, která jsou důsledkem teroristických hrozeb a útoků, objekt odpovídá i takzvané schengenské úmluvě. Odbavovací haly pro cestující budou rozděleny do dvou režimů odbavování - pro občany zemí EU a pro ostatní cizince.
Majitelem letiště v Brně-Tuřanech je Jihomoravský kraj, kterému se z 237 milionů korun potřebných na vybudování terminálu podařilo získat 51,2 milionu z Evropského fondu pro regionální rozvoj.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
