Firma, která provozuje letiště v Ruzyni, je podle Topolánka jedním z podniků, u nichž ODS před volbami deklarovala, že je chce připravit k prodeji. Připustil, že existuje řada problémů, které mohou případnou transformaci zkomplikovat. Ty však neupřesnil.
"Ta privatizace nemůže být zahájena dříve než v druhé polovině příštího roku, a proto nikdo při naprosto průhledném a transparentním procesu nemohl předpokládat, že by příjmy z této privatizace mohly být začleněny do rozpočtu příštího roku," uvedl Topolánek v reakci na nedávné vyjádření předsedy opoziční ČSSD Jiřího Paroubka. Ten chtěl výnosem z prodeje akcií letiště nahradit ve státním rozpočtu pro příští rok příjem z chystaného prodeje akcií ČEZ, se kterým ČSSD nesouhlasí.
Ministr dopravy Aleš Řebíček i ministr financí Vlastimil Tlustý nedávno uvedli, že by před prodejem letiště nebo jeho části do soukromých rukou dali přednost dlouhodobému pronájmu.
Letištěm letos podle jeho očekávání projde 11,5 milionu cestujících, což by byl rekord. Loni jich bylo 10,8 milionu. Začátkem letošního roku Ruzyně otevřela nový terminál Sever 2 a v příštím roce by se měla začít budovat nová startovací dráha za téměř sedm miliard korun. Firma měla loni čistý zisk 1,4 miliardy korun a zaměstnávala zhruba 1920 lidí.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
