Šestici firem potrestal antimonopolní úřad za kartelové dohody o cenách benzinu Natural 95. Skokové zdražení zhruba o korunu provedly firmy v květnu 2001 a ceny udržovaly do konce listopadu, přestože nákupní cena benzinu klesala. Společnosti tak podle ÚOHS vyloučily konkurenci na trhu a přiměly spotřebitele platit víc. Podle tehdejšího předsedy úřadu Josefa Bednáře byl odhadovaný zisk na růstu marže několik set milionů korun.
Kartelovou dohodu prý dokazovalo současné zvýšení cen všech pokutovaných společností. Podle zástupců společností však rychlost reakce na změny cen není ničím výjimečným. Jde o takzvané cenové následování, které evropské země běžně akceptují, uvedl dříve právní zástupce Benziny Robert Pelikán.
Firmy se proti původnímu rozhodnutí odvolaly, úřad ale kartel i výši pokut potvrdil. Společnosti se obrátily na soud, mnohamilionové sankce ale musely podle zákona uhradit. Agip zaplatil 20 milionů, ConocoPhillips 22 milionů, Aral 40 milionů, OMV 68 milionů, Shell 65 milionů a největší Benzina 98 milionů korun. Poslední z firem pak ale kvůli své finanční situaci dostala peníze zpět s tím, že úřad počká na rozhodnutí soudu.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
