Nejčastější jsou zpoždění na letišti v Madridu, na čas nebylo téměř 30 procent odletů. Následují Paříž, Londýn a Barcelona. Téměř bez problémů se naopak odlétá z Bruselu, Ženevy, Istanbulu a Helsinek. Česká metropole mezi 27 sledovanými evropskými dopravními uzly není.
České aerolinie zaznamenávají podle AEA největší zpoždění u odletů z Frankfurtu, a to téměř 45 procent letů o více než čtvrt hodiny. V průměru nejdéle se na odlet letadel ČSA čeká v Miláně a Kodani.
Podle mluvčí ČSA Daniely Hupákové dosáhly aerolinky za první pololetí v průměru 86,3 procenta včasných odletů. To je nejlepší výsledek za poslední roky. "Zatímco v roce 2003 se ČSA na žebříčku pravidelnosti AEA pohybovaly kolem dvacátého místa, v roce 2004 to bylo na 14. a loni na sedmém místě," uvedla Hupáková.
Za prvních osm měsíců roku uskutečnily ČSA z Prahy 25.837 odletů, z toho bylo o více než 15 minut zpožděných 3018. "Průměrné zpoždění na jeden let dosáhlo asi 5,5 minuty," dodala Hupáková.
Podle aerolinek jsou nejčastějším důvodem nedochvilnosti letadel přeplněný vzdušný prostor nebo pozdní přílet letadel z předchozí linky. Dalšími příčinami jsou také meteorologické podmínky, stávka, nefunkční odbavovací systém na letišti či závada na letadle.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
