"Velký mezioceánský kanál je náš starý sen a jeho naplnění je dnes důležitější než kdykoli předtím," řekl Bolaňos na konferenci ministrů obrany v Managui.
Plánovaný průplav by měl přetínat Nikaraguu v délce 280 kilometrů a měl by pojmout lodě až do nosnosti 250.000 tun. Nově bude třeba kanál prokopat 80kilometrovým úsekem pevniny na jihu země. Tak se propojí Tichý oceán s jezerem Nikaragua a řekou Escondido, která ústí do Karibského moře poblíž přístavu Bluefields.
Podle Bolaňose by bylo kvůli zvyšujícímu se objemu nákladní lodní dopravy třeba postavit nový kanál i v případě, že občané Panamy rozhodnou v referendu na konci října o rozšíření Panamského průplavu, který už kapacitně nestačí.
O stavbě průplavu na území dnešní Nikaraguy se uvažovalo už v 16. století a později i ve 20. století předtím, než se definitivně rozhodlo o tom, že kanál vznikne níže na jihu, na území Panamy.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
