Zatím není stanoven přesný termín, kdy Česká republika jednotnou evropskou měnu přijme. Původní předběžný termín v roce 2010 je nyní kvůli stavu veřejných financí a plnění maastrichtských kritérií nereálný, což v září potvrdil i premiér Mirek Topolánek a guvernér ČNB Zdeněk Tůma.
"Stejný scénář si zvolily i všechny země, které chtějí vstoupit do eurozóny, takže budeme mít možnost poučit se ze zkušeností těch, kteří euro přijmou dříve než Česká republika," uvedl již dříve národní koordinátor pro přijetí eura Tomáš Prouza. Při jednorázovém přechodu na euro odpadá riziko krátkodobých a přechodných úprav, které by komplikovaly zavádění nové měny nejprve pro bezhotovostní platby a později pro používání eura v hotovosti.
Korunu bude možné po omezenou dobu použít i po zavedení eura, ale pouze v rámci stanoveného období tzv. duální cirkulace po dobu maximálně jednoho měsíce. Obchodníci již ale budou muset vracet pouze eura a česká koruna tak bude postupně stahována z oběhu.
Jedním z důležitých pravidel bude uvádění cen v korunách i v eurech zhruba půl roku před zavedením eura a rok po jeho zavedení tak, aby si všichni mohli porovnat ceny v obchodech a aby se mohlo předejít případnému umělému zvyšování cen.
Potvrzení scénáře je důležité pro přípravu Národního plánu zavedení eura, tzv. "kuchařky", která stanoví podrobná pravidla zavádění eura a dá návod státním institucím, podnikům i občanům, jak se mají na zavedení eura připravit. Tento plán má být vypracován během října a vláda by jej měla schválit do konce roku.
Přípravy na přijetí eura ovšem komplikuje fakt, že ČR nemá stanoven přesný termín jeho přijetí. Rozhodnutí o termínu přijetí eura je podle Prouzy potřeba co nejdříve. Podniky a stát tak budou moci přizpůsobit termínu i své přípravy, které si vyžádají velké finanční investice. Například je třeba inovovat IT a účetní systémy firem. Termín je podle něj důležité stanovit i s ohledem na naplánování změn zákonů.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
