O podporu byznysu v cizině se dnes dělí tři ministerstva. Resort průmyslu řídí agentury CzechInvest a CzechTrade. Pod ministerstvo zahraničí spadají ambasády s obchodními rady a česká centra, která propagují zemi v cizině. Ministerstvo pro místní rozvoj má pod sebou agenturu pro podporu cestovního ruchu CzechTourism.
Gladiš by rád sjednotil činnost zahraničních zastoupení CzechTradu a obchodních radů ambasád. Dnes své návrhy představí ministru průmyslu Martinu Římanovi.
"Přehodnocujeme rozmístění lidí na ambasádách, přemýšlíme hlavně o posílení rychle rostoucích ekonomik Asie a východní Evropy. Budeme přitom přihlížet k tomu, kde a jak funguje CzechTrade," řekl Gladiš. Zároveň doporučuje zredukovat síť 32 kanceláří CzechTradu, působících v 29 zemích světa. Předat celou agendu CzechTradu ambasádám však prý rozhodně nechce.
Zachování programu na podporu byznysu pod ministerstvem průmyslu doporučuje i šéf Svazu průmyslu a dopravy Jaroslav Míl.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
