Předběžné opatření soud vydal na základě stížnosti Autostrade na postup Úřadu na ochranu hospodářské soutěže, který již dvakrát výsledky tendru potvrdil. O této žalobě by měl soud rozhodnout v úterý, přičemž může vrátit případ zpět k projednání ÚOHS nebo postup úřadu posvětit. V obou případech by předběžné opatření přestalo platit automaticky.
Třetí možnost naznačil soudce Jaroslav Tesák, podle kterého nemusí definitivní verdikt v úterý padnout. Právě pro tento případ Kapsch pravděpodobně návrh podal. To ale Staněk nepotvrdil. Podle Ivo Jandy z advokátní kanceláře White & Case, která zastupuje Autostrade, není jisté, zda a kdy se soud bude tímto návrhem zabývat.
Kapsch ještě před vydáním předběžného opatření dokončil zhruba tři čtvrtiny systému. Nejen brány, ale i centrální stanoviště, kontaktní a distribuční místa a zákaznickou linku. Stát by měl ročně z mýtného získat kolem osmi miliard korun.
Pro příští rok odhadovalo ministerstvo dopravy čistý výnos po odečtení nákladů na 2,8 miliardy. Pokud se zavedení mýtného zpozdí z dohodnutého termínu 1. ledna 2007, chce ministerstvo pro nákladní kamionovou dopravu nad 12 tun zachovat systém dálničních známek. Smluvní sankce za pozdější zavedení mýta se podle neoficiálních informací pohybují až do pěti milionů korun denně.
Kamiony v současnosti zaplatí za dálniční kupony zhruba jednu miliardu korun ročně, což je přibližně třetina z celkového výnosu z prodeje známek.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
