Plánované investice bude podnik, který letos opět očekává účetní ztrátu v řádu stovek milionů, jako vždy financovat z nejrůznějších zdrojů. "Jsou to vlastní zdroje, programy ministerstva dopravy a třeba i výhodné úvěry od evropského sdružení železnic Eurofima," uvedl Ondrůj.
Největší investicí v modernizaci a pořízení nových vozidel bude koupě dalších šesti příměstských dvoupodlažních jednotek řady 471 CityElefant od Škody Transportation. ČD na to vynaloží 1,028 miliardy Kč. Dráhy nyní provozují 23 těchto dvoupodlažních klimatizovaných třívozových jednotek; převážně v okolí Prahy. Dvě soupravy CityElefant začnou ještě letos jezdit v Moravskoslezském kraji, mimo jiné na nově elektrizované trati Opava východ - Ostrava Svinov.
Další významnou investicí je pořízení motorových jednotek Regionova. Dráhy pořídí celkem 24 dvouvozových souprav a sedm třívozových. Celková investice bude činit 750 milionů Kč. Letos ČD nasadily do provozu devět jednotek Regionova v hodnotě přibližně 190 milionů Kč.
Zhruba 130 milionů Kč vynaloží dráhy na modernizaci pěti přípojných vozů a pořízení pěti řídicích vozů pro motorové rychlíky a regionální vlaky na hlavních neelektrizovaných tratích. Ty doplní letos ukončenou modernizaci motorových vozů řady 854. Současně ČD plánují vybavit celkem 43 vozů dálkové přepravy klimatizací.
V nákladní dopravě dráhy zmodernizují celkem 100 vozů řady Roos a 120 vozů řady Falls. Celkový objem investic na tuto modernizaci by měl činit přibližně 190 milionů Kč.
V oblasti stavebních investic by prioritami vedle modernizace nádražní infrastruktury, která zde není zahrnuta, měly být především investice 300 milionů Kč do výstavby stabilní myčky kolejových vozidel v Praze a 110 milionů Kč do výstavby veřejných kontejnerových terminálů v Lovosicích a v Brně.
České dráhy letos očekávají vyrovnaný provozní hospodářský výsledek, zatímco loni měly provozní ztrátu přes 700 milionů korun. Účetní ztrátu očekávají dráhy ale i letos, i když podle dřívějších Ondrůjových informací bude o 100 až 200 milionů korun nižší než loni, kdy byl podnik v mínusu 589 milionů korun.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
