Antimonopolní úřad začal případ vyšetřovat v březnu 2004 na základě stížnosti sdružení zastupujícího leasingové společnosti. Škoda měla uzavírat s jednotlivými velkoodběrateli rozdílné smlouvy. Každému z nich nabízela jiné podmínky při poskytování slev u velkoodběru. Navíc odmítala uzavírat velkoodběratelské smlouvy s leasingovými společnostmi. Týkalo se to osobních aut třídy malých vozidel, vozidel střední třídy a vozidel vyšší střední třídy.
Právě od porušení zákona na více trzích se odvíjela i výše pokuty. Sankce 55 milionů se ale Škodě nelíbila a odvolala se proti ní. Namítala především, že nelze trhy podle tříd vozidel rozdělovat. Předseda ÚOHS Martin Pecina pak vrátil šetření na začátek, v původním rozhodování našel procesní chyby. V novém prvostupňovém šetření pokutu snížil.
V minulosti už antimonopolní úřad snížil například pokuty pro stavebních spořitelen. Vinil je z kartelové dohody a udělil jim sankci v celkové výši 484 milionů, po odvolání firem činí pokuta 201 milionů. Dokonce dvakrát se měnila i pokuta za kartel pro pekárny Delta, Odkolek a Penam. Ze 120 milionů ji ÚOHS snížil nejprve na 66 a později na 52,8 milionu korun.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
