Výrazný nárůst prodeje Karosa zaznamenala na Slovensku, a to ze 45 na 221 vozů. V Česku firma zvýšila odbyt o 56 procent na 338 autobusů. "Nárůst je patrný téměř na všech teritoriích. K letošním novým trhům patří Dánsko, Rakousko, Katar a Bulharsko," uvedl Rusek.
Zvýšený zájem odběratelů podle něj Karosa registruje jak u nových modelů Crossway, Arway a Citelis, tak u vozů plnících starší exhalační normu Euro 3. Podnik také proti loňsku ztrojnásobil na 34 kusů výrobu karosérií pro trolejbusy plzeňské firmy Škoda Electric.
Karosa, která patří do autobusové skupiny Irisbus italské firmy Iveco, loni prodala rekordních 1883 autobusů oproti 1703 vozidlům v roce 2004. Zisk firmy loni činil 395 milionů korun. Letos podnik podle dřívějších vyjádření plánuje prodej kolem 2200 autobusů.
Zvýšení letošní produkce dříve ohlásil i druhý největší český výrovce autobusů, společnost SOR z Libchav na Orlickoústecku. SOR do září vyrobila 255 autobusů, zatímco ze celý loňský rok to bylo 247 vozů. Celoroční produkce SOR by měla přesáhnout 410 autobusů.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
