Poradci pro restrukturalizaci by podle Tlustého měli odpovědět i na otázku, zda nynější vedení ČSA na řízení firmy stačí.
Ministr o tom pochybuje. "Považuji současnou situaci ČSA za znepokojivou. Management je tam delší dobu a k žádnému pozitivnímu obratu nedochází," řekl MfD.
Odvolání šéfů ČSA může podle něj být i jedním z doporučení poradce.
"To je nějaký nesmysl, ne? Nebudu to komentovat," reagoval na záměr najmout poradce prezident ČSA Radomír Lašák. Později podle listu dodal, že jsou to 'velmi nepřesné informace'.
Jak MfD připomíná, Lašák přišel do ČSA v lednu letošního roku, kdy vystřídal odvolaného Jaroslava Tvrdíka. Toho prosadila do čela aerolinek ČSSD poté, co opustil post ministra obrany.
ČSA byly v posledních šesti letech třikrát v zisku a třikrát ve ztrátě. Například v roce 2004 měly zisk 324 milionů korun, loni se však firma propadla do ztráty 456 milionů a letos se očekává ztráta minimálně 600 milionů.
"Je to nesmysl. Nehovoří emoce, ale čísla a fakta. Teď budeme zveřejňovat výsledky za tři čtvrtletí a ty jsou podle plánu," řekl MfD Lašák.
ČSA nicméně nedávno požádaly stát, aby jim pomohl kapitálovou injekcí ve výši dvou miliard korun a firma tak mohla všechny své ztráty umazat. "O možnosti poskytnout dvě miliardy zatím není jasně rozhodnuto," upozornil Tlustý.
Stát již požádal v Českých aeroliniích o svolání mimořádné valné hromady, kdy má být obměněna dozorčí rada, píše Mladá fronta Dnes.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
