Novelu zákona inicioval Středočeský kraj a nyní je v parlamentu jako poslanecký návrh. Proto MD nehodlá jít cestou vládního návrhu, ale zapracuje své podněty do poslanecké verze zákona.
Regionální veřejnou dopravu objednávají kraje. Ty také kompenzují dopravcům ztráty ze svých zdrojů. Podle výkonného ředitele Svazu dopravy Petra Kašíka by náklady regionálních dopravců na mýtné představovaly asi 300 až 350 milionů korun. A tyto dodatečné náklady by výrazně zatížily krajské rozpočty.
Dálkoví autobusoví dopravci naopak platit mýtné podle Řebíčka mají. Jak řekl, nesouhlasí s tím, aby byly všechny autobusy, i ty, které nespadají do základní dopravní obslužnosti, zbaveny povinnosti platit mýtné. Podle něj jde o podnikatelské riziko dopravců. V úvahu pro ně nepřipadá ani snížení sazeb, dodal. Proto budou od 1. ledna platit mýtné stejně jako kamiony nad 12 tun v průměrné výši 4,05 koruny za kilometr.
Komerční dopravci již dříve ČTK řekli, že se mýtné výrazně promítne do cen jízdenek. Například za cestu z Prahy do Brna zaplatí cestující až 180 korun, což je o 20 procent více než dosud, sdělil ČTK ředitel dopravní společnosti Student Agency Radim Jančura.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
