Věřitelé chtějí ze zadlužené firmy získat co nejvíce peněz zpět, a právě likvidace by jim tento postup měla usnadnit. Podle zdrojů listu lze tímto způsobem získat víc, než kdyby věřitelé akceptovali plán restrukturalizace ohlášený před dvěma týdny.
"Mohlo by to být velmi výnosné. Dalo by se čekat, že likvidace zajistí slušnou cenu," řekl zdroj listu. "Můžeme akceptovat návrh, který bude mít jistotu návratnosti, anebo se rozhodnout, že pro nás bude lepší přistoupit na likvidaci," nastínil možnosti věřitelů.
Zdroj doplnil, že volba mezi likvidací a restrukturalizací je jako řešit otázku, zda je lepší ďábel, kterého už znáte, anebo ďábel, o němž zatím nic nevíte, a který tedy může překvapit.
Eurotunnel koncem října předložil plán restrukturalizace, který počítá s výrazným snížením zadlužení. Podnik má nyní dluhy kolem 6,2 miliardy liber (asi 260 miliard Kč), plán ale počítá s jejich snížením na 2,84 miliardy liber. V rámci restrukturalizace by měl vzniknout úplně nový podnik, kde by měli hlavní slovo věřitelé.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
