"Vypravování dlouhých osobních vlaků stojí obrovské peníze. Je pravda, že ustupování z komfortu pro cestující je zčásti nesprávné, ale těch cestujících, kterých se změna dotkne, není mnoho," řekl HN ředitel Integrovaného dopravního systému Karlovarského kraje Zdeněk Kusý.
České dráhy tvrdí, že jezdí podle toho, co si objedná kraj. "Dosud se jezdilo bez přestupů, protože to tak kraje chtěly. Teď to chtějí jinak," řekl mluvčí drah Aleš Ondrůj. Nový model osobní dopravy obhajuje argumentem, že podobně to funguje v zahraničí. Například v Rakousku podle jeho slov také mezi jednotlivými spolkovými zeměmi osobní vlaky nejezdí.
Například na trati Karlovy Vary - Chomutov budou lidé přestupovat v Klášterci nad Ohří, na trati Plzeň - České Budějovice v Horažďovicích. I na trase z České Třebové do Brna budou muset cestující přestupovat. Jako hraniční byla určena zastávka Letovice. Místní lidí však mají obavy, že zdejší nádraží není na nápor cestujících stavěné. "Teď třeba řešíme, jak rozšířit parkoviště před nádražím, a ještě musí proběhnout jednání kvůli úpravám vlastního nástupiště," řekl HN tajemník letovického úřadu Radek Procházka.
"Počet cestujících v úseku Brno - Blansko je zhruba desetinásobný oproti úseku Letovice - Česká Třebová," uvedl ředitel společnosti Koordinátor integrovaného dopravního systému Jihomoravského kraje Jaromír Holec. Provozovat pěti- až šestivozové soupravy na celé trati, když na zhruba poloviční části tratě stačí poloviční souprava, není podle něj ekonomické.
Podle experta na železniční dopravu Petra Kadeřábka však změny zjevné finanční úspory nepřinesou. "Moc lidí tím neutrpí, ale také si nemyslím, že by rozdělení vlaků výrazně zefektivnilo provoz vlaků," uvedl.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
