Tlustý podle tisku pochybuje o schopnosti nynějšího vedení ČSA v čele s prezidentem Radomírem Lašákem vést firmu k ziskovosti. Ministerstvo financí spravuje téměř 57 procent akcií ČSA.
Podle tisku by mělo ministerstvo financí spolu s ministerstvem dopravy v nejbližší době vypsat tendr na poradenskou firmu, která navrhne restrukturalizaci aerolinek. Poradci pro restrukturalizaci by podle Tlustého měli odpovědět i na otázku, zda nynější vedení ČSA na řízení firmy stačí.
"Považuji současnou situaci ČSA za znepokojivou. Management je tam delší dobu a k žádnému pozitivnímu obratu nedochází," řekl Tlustý před týdnem Mladé frontě Dnes. "To je nějaký nesmysl, ne? Nebudu to komentovat," reagoval na to prezident ČSA Radomír Lašák. Později podle listu dodal, že jsou to "velmi nepřesné informace".
Lašák přišel do ČSA v lednu letošního roku, kdy vystřídal odvolaného Jaroslava Tvrdíka. Toho prosadila do čela aerolinek ČSSD poté, co opustil post ministra obrany.
ČSA byly v posledních šesti letech třikrát v zisku a třikrát ve ztrátě. Loni se firma propadla do ztráty 456 milionů a letos se očekává schodek minimálně 600 milionů. ČSA nedávno požádaly stát, aby jim pomohl kapitálovou injekcí ve výši dvou miliard korun, s níž by firma mohla všechny své ztráty umazat.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
