"Rozhodujícím důkazem byla výrazná a nestandardní shoda cenových nabídek jednotlivých firem, která se nedala nijak objektivně zdůvodnit," uvedla Bernáthová. Žádná ze společností nepředložila relevantní důkazy, které by tuto shodu logicky vysvětlily, dodala. Vůči rozhodnutí rady se již nelze nijak odvolat, pouze se lze proti němu postavit soudně.
Pokutu dostaly přední stavební firmy, které na Slovensku působí. Jde o Doprastav, Strabag, Skansku, Inžinierske stavby Košice, Betamont a portugalskou společnost Mota-Engil. Tyto firmy podle úřadu v roce 2004 koordinovaly své cenové nabídky v soutěži na stavbu dálničního úseku Mengusovce-Jánovce.
Nejvyšší sankci 418 milionů Sk má zaplatit Mota-Engil. Třem společnostem (Strabag, Doprastav a Betamont Zvolen) úřad pokutu snížil. Rada také zrušila sankci pro firmu Skanska BS a místo ní ji má zaplatit mateřská společnost Skanska DS.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
